søndag 8. januar 2012

2011 VOL. II

Juli
































Å, årets mest begivenhetsrike måned! Jeg koste meg i jobben som pleieassistent, og reiste en langhelg til Berlin med mamma. Der drakk vi kaffe og tysk øl på koselige kaféer, spiste frokost i gamle orangerier, shoppet på  Ku'damm og kikket i gamle slott. Senere reiste jeg og Kristian på vår første ferie sammen, til Mellbystrand i Sverige. Vi kjørte ned i den gamle Volvoen med Lillebroren på slep og vinduene på vidt gap. Det var varmt og godt, vi solte oss på stranda og badet i havet. På kveldene spilte vi kort og laget middag på primus. I slutten av måneden hentet vi vår fineste lille Lyng, og det var kanskje det mest spontane og store vi gjorde i år.

August
























Det handlet mye om jobb og mye om valp. Lyng vokste i rekordfart og ble min nye store kjærlighet. Skolen begynte igjen og det bar tilbake til Trondheim.

September

















To-års-jubileum for oss! Vi reiste til Breiborg for å være en helg med familien min. Det var Lyngs første langtur i bil, og vi var spente på hvordan det ville gå. Til da hadde valpen vært bilsyk hver eneste tur, så han fikk reisesyketablett før vi dro og oppførte seg som om han var rusa etterpå. Vi gikk fine turer, hadde fine kvelder og det ble gjort litt praktisk arbeid, som bildet viser. Lyng og Luke møttes for første gang.Vi fikk også noen fine jaktdager i Feiring og jeg hadde koselige dager i Trondheim, spesielt langhelgen med Ingrid på besøk.

Oktober
























I Trondheim ventet vi på snøen, men den lot vente på seg. Jeg trasket en del rundt i sentrum med venninner og skrev oppgave på skolen. Jeg fikk en helg i Stavanger, og Kristian og jeg var heldige og fikk en hel uke for oss selv i Feiring. Sammen med valpen, så klart. Lyng begynte endelig å miste melketennene sine og ble litt mindre pøbel. Jeg jaktet mye mens Kristian var på jobb. Det ble ikke noen hare på meg denne måneden heller, men dagene i skauen var fantastiske. Lyng hadde sin første los, virkelig et stort øyeblikk for oss! Endelig kjentes det ut som pelsen begynte å bli litt voksen.

November
Jeg har lenge synes at november pleier å være den verste måneden i året. Venting på ordentlig vinter, venting på jul, venting på eksamen og fri. I år var det ikke så verst, men jeg gikk for det meste rundt å ventet på noe. Jeg hadde flere avtaler enn noen annen måned i året, så det var mye kaffedrikking og kos. Dette var også måneden jeg ikke tok et eneste bilde, tydeligvis! Ganske synd, for det var miniatyr-slektstreff i Trondheim, med mamma, tanter og søskenbarn på besøk. Koselige dager med handling, god mat og en spennende hockeykamp. Begynte så smått med julepresangene og oppdaget serien Dama til... på NRK1, som forresten er en genistrek.

Desember
























I år har jeg hatt tidenes koseligste desember. Julebordet med ergoterapiklassene var bra, vi leverte oppgaven vår og kunne reise hjem den 16. Dagene hjemme gikk alt for fort. Jeg undervurderer alltid følelsen jeg får av å være i Stavanger og gikk med klump i halsen under julebelysningen. Om morgenen på julaften kom Kristian og Lyng kjørende og vi hadde en veldig fin julekveld sammen med familien. Romjulen var så bra at vi aller helst ikke ville reise bort igjen, men den 29. kjørte vi til Feiring. Dagene der ble også veldig koselige, med familietreff og en heidundranes nyttårsfest. En bra avslutning på året, for å si det mildt. Kameraet mitt ble litt ødelagt i jula og må sendes på reperasjon. Veldig synd, for mange fine øyeblikk kommer til å forsvinne uten bilder av dem. I år skal jeg sørge for å ha en reserveløsning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar